Корфу – ден четири

През днешния ден направихме най-голямата обиколката за цялата ни почивка! Стигнахме до Палеокастрица по едни от най-страшните и едновременно страхотни пътища, от които се насладихме на невероятни гледки, но и на безумни завои. След Палеокастрица потеглихме към залива Порто Тимони, а по пътя видяхме няколко китни селца. Но всяко нещо по реда си, да започваме…

Както винаги, събудихме се доста рано, но този път имаше причина. Палеокастрица се намира на повече от час с кола от нашия край на острова, а имахме доста планирани неща за деня, така че трябваше да стигнем там максимално рано. Попитах гугъл за маршрут, като избрах най-краткия маршрут, което не се оказа най-добрия вариант, защото минахме през всякакви селца и паланки, а на места пътя беше колкото само за една кола. Добре, че нямаше трафик. А завоите и денивелацията… мисля, че белите ми коси се увеличиха значително. Съвсем честно си признавам, че в няколко момента съвсем сериозно се замислих дали ще стигнем благополучно до крайната точка. Освен, че повечето завои са обратни, те са и с огромен наклон, а от едната страна на пътя ви очаква безкрайна бездна. За още по-забавно, неща като мантинели или друго обезопасяване изобщо липсват. Така че, моят съвет е – карайте си по царския път, нищо че гугъл го дава по-дълъг. Не е магистрала, но е в пъти по-добро от това, през което минахме ние…

Палеокастрица е едно най-известните туристически места в Корфу. Има невероятно чиста морска вода и много красиви скални пещери, които са чудесни за шнорхелинг. Ако решите, можете да използвате лодка за разходка до чудесни заливи, където може да прекарате няколко часа на плаж.

Палеокастрица включва и район с шест малки заливчета и плажове. Най-големия се намира точно под едноименен манастир, като предлага и много туристически забавления. Казва се Агиос Спиридон и ние бяхме решили да плажуваме точно на него. Пристигнахме може би около 9.30 -10 сутринта и на огромния паркинг до плажа все още имаше доста места. Цената на паркинга е 4 евро за цял ден, което ми се струва повече от поносимо. И така, рано сутрин се настанихме и на почти празния плаж, а след около час нямаше празно място. Само тук видях толкова много хора на едно място, на всички други плажове на острова беше много по-спокойно. Водата на Палеокастрица е невероятно синя и чиста, а плажовете са пясъчни, с малко камъчета в морето. Много ни хареса, но имаше един огромен минус – водата беше ужасно студена. Ама наистина ужасно, най-големият ентусиаст, сина ми, издържа само 10 минути. А по принцип стои във водата по цял ден, дори и да не е най-топлата. Като цяло, западното крайбрежие на Корфу е с чувствително по-студено вода от източния. Имайте го предвид, ако обичате топло, като мен.

От този плаж тръгват и лодките за другите заливи, така че е много удобен. Има си шезлонги и чадъри под наем, но докато ние бяхме на него никой не дойде за пари. Времето беше топличко и доста време поседяхме на плажа, като мъжа ми и детето отидоха до съседния малък аквариум, за който ни агитираха още на паркинга. От тях разбрах, че не е голям, но с животинки и риби само от района, а беседата, която са им изнесли, е била интересна и информативна. Дори са позволявали да пипате някои от животинките. Цената е 7 евро за възрастни и 4.50 за деца. А ето какво може да видите в него :

От другата страна на паркинга се намират две по-малки плажчета – Агиос Петрос и Ампелаки. Те също имат платена зона с чадъри и шезлонги.

Прекарахме цял предиобяд на плажа, хапнахме в ресторантче почти във водата и дойде време да продължаваме по пътя си. Следващата ни спирка беше селцето Лаконес, което се намира в планината над Палеокастрица и предлага изумителни гледки към плажовете и брега.

Намира се само на 4 км, но на височина от 182 метра. Има запазен очарователен стар дух с каменни къщи от 18 и 19 век. Стигането до него по тесния, стръмен път не е особено приятно, но всички несгоди се забравят, когато дъха ви спре от гледката. Главният път пресичащ селото е толкова тесен, че се налага да е еднопосочен и на входа и изхода на Лаконес има светофар. Паркирането е малък ужас, най-добрия вариант, който имате е да излезете от селото и да спрете покрай пътя. Така спокойно може да се върнете и разгледате.

От Палеокастрица може да се качите и пеша, има широка и добре обозначена пътека, но ние нямахме никакво желание да се катерим в адската жега.

За да добиете представа колко точно е тясно, ето една снимка на автобус, преминаващ през селото 🙂

От тук отново поехме по кривите, стръмни, но с невероятни гледки пътища, към залива Порто Тимони. Намира се на 15 км от Лаконес, които се взимат за поне 40 минути. Порто Тимони е двоен плаж, близо до селцето Афионас, на западния бряг на Корфу. Той е живописно място и заслужава да бъде забележителност, едновременно природна и историческа, защото в древността е бил пристанище и дори е имало крепост на него. Двата плажа формират два залива, един, обърнат към прекрасния пясъчен плаж Агиос Георгиос, а другия към остров Матраки. Тюркоазния цвят на водата контрастира с високите зелени хълмове, заобикалящи го, а не особено лесния достъп ви кара да го оцените още повече.

Порто Тимони може да бъда достигнат по два начина – пеша от село Афионас или с лодка от близките курорти. Има две пътеки, една от центъра на селото, а от нея виждате страхотни гледки към Агиос Георгиос. Ние минахме по нея, но имайте предвид, че въпреки че изглежда близо, слизането до плажа отнема поне 30-40 минути по стръмна пътека, цялата в остри камъни и прах. И двете са тесни и обрасли с храсти, а слизането с джапанки е напълно невъзможно.

Oт самото село плажът не се вижда, но на около половината път има завой, от който гледката е просто изумителна. Ние стигнахме само до него, защото изобщо нямахме желание да се изкачваме още толкова наобратно, особено с малко дете и по тези камъни, честно казано, на места пътеката си беше опасна, ако не внимаваш. Но дори и само заради гледката, усилието си струваше.

И двата плажа на Порто Тимони са с малки камъчета и скали и не може да разчитате на никакви туристически удобства. Водата е изключително прозрачна, а съвсем наблизо има и малка пещера. От плажовете, по тясна пътечка, може да се стигне до Акра Арила – нос с разкопки от неолитния период и друг малък каменист плаж.

А ето и Агиос Георгиос, виждате и малко сгради от селото на върха на скалите :

Самото село Афионас е много симпатично и уютно, с прекрасни кътчета за снимки. То е старо селце с тесни улички, много цветя и типична за острова архитектура. Някои от старите къщи са ремонтирани и боядисани в ярки цветове. Има няколко таверни и кафенета на скалите, посещавани главно заради спиращите дъха гледки. Паркирането е доста сложно, защото с коли може да стигне само до малкия площад, но в началото на селото има импровизиран паркинг по склона на скалите, където, ако сте късметлии, може да намерите място.

Това е гледка към съседните островчета от края на селото, вятъра тук беше впечатляващ:

След тези красиви гледки ни чакаха отново кошмарните завои, но този път минахме по главния път и беше доста по-поносимо. Прибрахме се скапани, особено шофьорът ни, но всичко което преживяхме и видяхме си заслужаваше!

Очаквайте продължението и не спирайте да пътувате!

Author: marinelapetrunova

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.